Projekt Eellugu Marsruut Uudised Toetajad Rentimine Üles Avalehele

  Jahi kiirus vaimustab ümbermaailmasõitjaid
 
30.07.1999  

Ümbermaailmapurjekas Lennuk seisab nädala Pirita sadamas
15-aastaselt tüürimehe paberid saanud Margus Kastehein (vasakul) ja telerezhissöör Jaanus Nõgisto tõmbavad Lennukil purje üles. Nõgisto sõidab seitsmenda meeskonnaliikmena kaasa etappi ümber Kap Hoorni neeme.


Eesti esimene ümbermaailmareisi purjekas Lennuk õigustab nime – kapten Mart Saarso on pärast kolmenädalat katsetamist vaimustunud purjeka kiirusest.

"Käiguomadused on väga head ning samal ajal püsib ka väga hästi kursil," ütles Saarso 13-meetrise Lennuki kohta.

"Pehme käiguga väga hea laev," lisas kolmas tüürimees Margus Kastehein.

Eelmisel nädalal sõitis meeskond Lennukiga pärituult 20 tunniga Saaremaalt Nasvalt Tallinnasse. Tippkiiruseks saavutas Lennuk 17,6 sõlme (üle 30 km/h).

Kasteheina sõnul tegeleb kuueliikmeline meeskond praegu laeva pisivigade otsimisega. "Oleks vaja ühte korraliku tormi, et vead kätte saada," lausus Kastehein.

Tormi loodab Lennuki meeskond kogeda 8. augustil algaval proovisõidul Läänemerele ümber Taanile kuuluva Bornholmi saare.

Praegu seisab Lennuk Pirita sadamas ja osaleb järgmisel nädalal Kuressaare veepäevadel.

Kunagised pinginaabrid Saarso ja Kastehein tegelevad praegu ainult purjeka ettevalmistamisega. Laevale tuleb veel paigaldada umbes 100 000 krooni maksev satelliitsidesüsteem, radar ja päästeparv.

"See on nagu endale kodu ehitamine," ütles purjeka pideva täiustamise kohta juba kevadel tööst veeteede ametis loobunud Saarso.

Jurist Kastehein võttis poolteist aastat kestva seikluse nimel ennast töölt lahti juuni lõpus.

"Ka kõik teised meeskonnaliikmed, kes on seotud oma firmadega, hakkavad jooni kokku tõmbama," ütles Saarso. "Kaido Kama on viimast nädalat Võrus tööl."

Ülejäänud meeskonna liikmed on Tiit Pruuli, Aarne Tuisk ja Tiit Riisalo.

Maailmareis stardib Tallinnast 2. oktoobril. Reisi 6,5-miljonilisest eelarvest on veel puudu pool miljonit. Puudu oleva raha loodab meeskond saada suurreisi toetavalt ärimeeste klubilt, mille liikmemaks on 50 000 krooni.

Meeskonnal pole ühtegi suurt sponsorit, sest Eestis ei leidunud ühtegi firmat, kes nõustunuks mereseikluseks välja panema miljon krooni. Algul pidi laev saama suursponsori nime, kuid meeskond loobus sellest plaanist.

37 000-meremiilisel sõidul läbi enam kui 30 riigi vahetub igal etapil üks meeskonnaliige.

Ka ühel Eesti Päevalehe lugejal võib tekkida võimalus osaleda reisi ühel etapil, sest reisi kajastav Eesti Päevaleht loosib tellijate vahel välja õiguse kaasa sõita Kielist Kopenhagenisse.

Jaanus Piirsalu
Eesti Päevaleht

 

<< TAGASI

  © Thetis MTÜ; 1999, kõik õigused reserveeritud.


Toetajad Uudised Marsruut Eellugu Projekt Logi Meedia Üles Avalehele