Projekt Eellugu Marsruut Uudised Toetajad Rentimine Üles Avalehele

  Peeter Laum: leke Lennukil pole ohtlik
 
18.12.1999  

Indrek Schwede, Eesti Päevaleht

"See on meile endalegi arusaamatu, kust satub Lennukisse merevett," kommenteeris jahi ehitanud Saare Paadi tegevdirektor Peeter Laum madrus Tiit Pruuli reisikirja. "Ehitamise käigus katsetasime palju, võtsime laeva lahti ja panime jälle kokku. Survepesuritega testisime kõik tihendid läbi."
Peeter Laumi sõnul on nende firma mõelnud võimalike konstruktsioonivigade üle, aga jõudnud veendumusele, et selliseid vigu pole. Tagantjärgi on mõttes läbi käidud iga üksiku detaili ehitaja, iga viimane kui kruvi, mis võiks vett läbi lasta.
"Üks võimalus on muidugi kokpitis asuv sissepääsuluuk," arutles Peeter Laum. "Võimalik, et üle jahi uhtuv vesi ei valgu sealt ära ja pääseb sisse. Laev ise ei saa läbi lasta, sest tal on plastikkere."
Teise põhjusena märgib Peeter Laum võimalikke õhumulle kummitihendusmaterjalis sikaflex, mille on tootnud samanimeline firma: "Kui ma ei eksi, on tegemist Belgia firmaga, kellele on laevaehitajatel varemgi pretensioone olnud. Sikaflexi kasutatakse tekiliidete vahel ja sellesse materjali võivad jääda silmale nähtamatud mikropraod."
Peeter Laumi kinnitusel pole leke lennukil ohtlik. Viga nägi ka ühe etapi jahil kaasa teinud Saare Paadi üks omanikest Tiit Sarapuu.
"Vett on igal laeval," selgitas Peeter Laum. "Sellest ei pääse. Lennuki puhul peab muidugi märkima, et katseaega jäi liiga väheseks. Kui jaht oleks saanud aasta-poolteist ringi seilata, oleks kõik vead välja tulnud ja ootamatuid probleeme poleks tekkinud. Aga neil läks kiireks ja katsetamiseks jäi vähe aega."

 

<< TAGASI

  © Thetis MTÜ; 1999, kõik õigused reserveeritud.


Toetajad Uudised Marsruut Eellugu Projekt Logi Meedia Üles Avalehele