Projekt Eellugu Marsruut Uudised Toetajad Rentimine Külalisteraamat Logi Meedia Üles Avalehele

  Lennuk ootab seiklust
 
31.05.1999  

Ümbermaailmareisi suurprojektist puudub veel miljon krooni

Saaremaa koolitüdruk Pileri Leppik ristis laupäeval Nasva sadamas Eesti esimese ümbermaailmapurjeka Kalevipoja eepose järgi Lennukiks.

"Ristin laeva Lennukiks, et ta lendaks ja lõhuks laineid ning tooks au Eesti laevaehitajatele, laevasõitjatele ja rahvale," ütles 13-aastane Kuressaare põhikoolis õppiv Pileri.

Lennuk oli legendi järgi Kalevipoja laev, millega kangelane sõitis maailma äärde.

Ristimise järel tõstis kraana kümme kuud ehitatud ja üle 4,5 miljoni krooni maksva 13 meetri pikkuse purjeka vette. Jahile tuleb peale panna veel purjed ning esimese sõidu teeb meeskond juuni keskel, ütles ümbermaailmareisi projekti juht Tiit Riisalo.

Piirivalveülema admirali Tarmo Kõutsi sõnul tähendab purjeka valmimine kaks aastat tagasi tekkinud hulljulge mõtte teostumist. "Meid on üks miljon ning seetõttu pole kerge jätta end teiste riikide mällu," ütles Kõuts purjeka vettelaskmise pidulikul tseremoonial. "Selleks on vaja professionaalsust, kõva tahet ja visadust."

"Tahan soovida meeskonnale õnnelikku sõitu, seitse jalga kiilu alla ja pärituult," lisas Kõuts.

Saaremaa merekultuuri seltsi esimees Bruno Pao märkis, et meresõiduajalugu ulatub 40 000 aasta taha. "Täna saavad eestlased ja saarlased sinna hulka," lausus ta. "See on julgete meeste ettevõtmine, sest inimene on alati ennast merega mõõtnud."

Ümbermaailmapurjeka 1,2 miljonit krooni maksma läinud eritugevdusega kere valmis Soomes, kuid jahi sisustuse ning viimistluse tegid Nasval asuva Saare Paadi töömehed. Saaremaal valmis ka 1930-ndate Eesti legendaarse purjetaja Ahto Valteri jaht, millega ta sõitis üle Atlandi ookeani.

Välisminister Toomas Hendrik Ilvese sõnul aitab septembri lõpus algav ümbermaailmareis tagasi võita Eesti positsiooni mereriigina, mille hävitas Nõukogude okupatsioon. "See on oluline etapp, et taastada Eesti mereriiklust," ütles Ilves.

Ka Lennuki kapten Mart Saarso rõhutas, et esimene ainult eestlastest meeskonnaga ümbermaailmasõit tugevdab Eesti meretraditsioone.

Ümbermaailmasõidu 6,5 miljoni kroonisest eelarvest on veel puudu umbes miljon krooni, ütles Tiit Riisalo.

"Praeguse seisuga saab raha otsa Atlandi ületamise järel," märkis ta.

Seitsmeliikmelisel meeskonnal pole ühtegi suurt sponsorit, sest Eestis ei leidunud ühtegi firmat, kes nõustunuks mereseikluseks välja panema miljon krooni. Algul pidi laev saama suursponsori nime, kuid meeskond loobus sellest plaanist.

37 000-meremiilisel sõidul läbi enam kui 30 riigi vahetub igal etapil üks meeskonnaliige.

Näiteks esimese etapi Tallinnast Kieli sõidab kaasa Tiit Karuks Kuku-raadiost. Üle Atlandi ookeani etapil osaleb välisministeeriumi kantsler Indrek Tarand ja ümber tormise Kap Hoorni neeme sõidab kaasa telerezhissöör Jaanus Nõgisto.

Ka ühel Eesti Päevalehe lugejal võib tekkida võimalus osaleda ümbermaailmareisi ühel etapil, sest reisi kajastav Eesti Päevaleht kavatseb oma tellijate vahel välja loosida õiguse ühel etapil kaasa lüüa.

Jaanus Piirsalu, Nasva, Saaremaa
Eesti Päevaleht

 

<< TAGASI

  © Thetis MTÜ; 1999, kõik õigused reserveeritud.


Toetajad Uudised Marsruut Eellugu Projekt Logi Meedia Üles Avalehele