Projekt Eellugu Marsruut Uudised Toetajad Rentimine Külalisteraamat Logi Meedia Üles Avalehele

 
Lennuki logiraamat (24.07.2000) < EELMINE | JÄRGMINE >
 
 
Sideseansi toimumise aeg:   04.36 UTC
Koordinaadid: 18°07.3 S 168°56.5 E
Kurss: 270°
Tuule tugevus: 10 m/s
Tuule suund: SE
Laine kõrgus: 1 m
Nähtavus: 5 miili
Õhurõhk: 1014 mb

Lennuki meeskond on uute oludega kohanenud ning hoolimata väikestest ebamugavustest, mis on tingitud rooliratta ajutisest puudumisest, edeneme siiski tõhusalt (ainult poolest saadik lahti rullitud eespurje abil 5-6 sõlme) nii, et Port Vilasse on jäänud kõigest 40 miili. Kui te kujutate ennast sõitva, ilma roolirattata auto juhiistmele, siis võib see tunne olla kaunis kõhedusttekitav, samas oleks vist siinkohal paslik selgitada, et jahtlaeva puhul selline olukord väga dramaatiline ei pruugi olla.
Lennuki tüürimine käib jahi ahtri all oleva roolilehe abil. Plastikust roolilehe sisse on vormitud metallist paksuseinaline toru - paller. Paller ulatub läbi jahi kere ning väiksematel jahtidel on otse selle külge ühendatud roolipinn, mille paremale-vasakule liigutamisega toimubki jahi juhtimine. Kuna suurematel jahtidel mõjuvad roolilehele kaunis rängad jõud, siis on tüürimise lihtsustamiseks palleri külge ühendatud roolimehhanism ja selle külge omakorda rooliratas (umbes nagu rooliülekanne autol). Kuna meil purunes roolimehhanismis üks ülekande hammasratas, siis tuli see lihtsalt palleri küljest lahti ühendada ning asendada avariipinniga, nii et hetkel toimub Lennuki tüürimine analoogselt tavalisele väiksemale jahile. See nõuab küll aegajalt suurema füüsilise jõu rakendamist, aga meie õnneks puhub endiselt passaadine bakstaaktuul ning roolimine ei ole erilist pingutust nõudev.
Vanuatult võtame ühendust roolimehhanismi tootjaga Inglismaal, kellel on üsna tõenäoliselt esindus Uus-Meremaal või Austraalias, nii et purunenud detaili asemele uue saamine ei võta loodetavasti väga kaua aega.

 

<< TAGASI

  © Thetis MTÜ; 1999, kõik õigused reserveeritud.