Projekt Eellugu Marsruut Uudised Toetajad Rentimine Külalisteraamat Logi Meedia Üles Avalehele

Lennuki logiraamat (02.03.2001) < EELMINE | JÄRGMINE >

Laine kõrgus: m
Nähtavus: miili
Õhurõhk: mb

Kui me üleeile Newhavenist lahkusime näitas ilm mõneks ajaks oma helgemat poolt. Päike piilus pilve tagant välja ja tuul keeras põhja, mis võimaldas meil päris õiges suunas purjetada. Seda õnnistust polnud aga kauaks. Õhtul ilmusid taevasse sünkjad pilved ja mõne aja pärast sadas nagu oa varrest jääkülma lörtsi ja vihma segu. Loomulikult keeras ka tuul idakaarde. Kuna laeva interjöör ei sarnanenud enam isegi kartulikldri, vaid pigem kanalisatsionitoruga, otsustasime enesepiinamise selleks korraks lõpetada ja lähimasse sobivasse mandri-Euroopa sadamasse sisse sõita. Selleks osutus Belgia suurim sdamalinn Oostende. Sellega olid seotud aga väiksd probleemid - kuna meil polnud üldiselt kavas seda sadamat külastada, puudus meil vastav merekaart. Selle asjast saime üle üsna omapärasel moel. Nimelt turgatas kapten Mart Saarsol pähe, et tema isa, kapten Vello Saarso, peaks siinset akvatooriumi tundma nagu oma taskut. Lõimegi side Eesti Merelaevanduse mootorlaevaga Virtsu ja veerand tunni pärast olid meil sissesõiduks vajalike teepunktide koordinaadid olemas. Need sisestasime siis GPS-i ja tark aparaat juhatas Lennukile udus õige suuna kätte. Nii juhtuski, et eile õhtul kell kuus kinnitasime otsad Oostendes, suurepärase Mercator Marina kais. Nimetet jahtsadam paikneb otse maalilise linnakese keskel, raudteejaama ja kiriku vahel. Siin on meil plaanis kuni teieipäevani oma vettinud konte soendada, sest kahenädalane, 1700 miili pikkune ülesõit vastutuules ja külmas, on meeskonna üsnagi ära vintsutanud. Enesekiituseks peab ütlema, et pidasime üsna vapralt vastu - keegi musta masendusse ei langenud ja haigeks ei jäänud. Tänane hommik tervitas meid aga päikesepaistega ja kui juba kell üheksa laekus laeva kohalik küttesüsteemide spetsialist ning asjalikult troimetama hakkas, võttis elu hoopis eredama värvi.

<< TAGASI

© Thetis MTÜ; 1999, kõik õigused reserveeritud.